18377
  • Tekne turu teknik servis
  • TEKNİK SERVİS

    YAT TEKNİK SERVİS

    Yatlar hemen hemen her sene yaz sezonu başlangıcında öncelikle düzenli olarak yapılması gerekli olan ana makina, jeneratör bakımları ve sonrasında ahşap işleri, boya bakımı pasta, cila gibi, iç ve dış döşemeler, kablo tesisatı, elektronik cihazlar, tüm su pompalarının kontrolü, aküler, tatlı su yapıcı ve klimalar gibi her türlü ekipmanın kontrolü ve bakımları yat personeli veya servis elemanları tarafından yapılmaktadır. Normal şartlarda iki senede bir karaya çekilen yatlar, bazen her sene sezon sonunda karaya çıkarılıp üstü kapatılarak kışlama yapılır. Gelecek sezon için bakım ve onarıma başlanır, işler sona erdiği zaman bölgedeki liman başkanlıklarının tayin ettiği sörveyler tarafından kara ve deniz kontrolleri yapılır. Özel yatlarda böyle bir zorunluluk yoktur.

    AHŞAP İŞLERİ

    Ahşap ustası, yatta ahşap kullanılmış yerlerin kontrolünü sağlayıp çürük olan yerleri marine malzeme kullanmak kaidesi ile onarır, güvertedeki tiklerin sistaları kontrol edilir mutlaka marangoza ihtiyaç duyulmaktadır. Bazı yatların dışları ahşap olmasa da iç dekorasyonunda muhakkak ahşap malzeme kullanılmaktadır bu yüzden ahşap ustasına ihtiyacımız vardır. Yatlardaki ahşap bölümler çok iyi korunmalıdırlar mutlaka sürekli olarak havalandırmalıdır. Yat Teknik Servis ve Makina

    MAKİNA BAKIM

    Yatlara genellikle oldukça güçlü makineler takılır, hareket etme kabiliyetleri yüksek olması sebebi ile ayrıca elektrik için ihtiyaç olan tüm yardımcı ekipmanlar, pompalar, aydınlatma, soğutma sistemleri ve ısıtma sistemleri de bunlara birlikte düzenli çalışmaktadırlar. Periyodik olarak bakımları yapılmayan tüm cihazlar ilerleyen zamanlarda arıza vereceği ve denizde büyük sorunlara yol açacağı bilinmektedir. Bu sebepten sezon başlangıcından önce ana makine ve jeneratörlerin marş motorları, şarj motorlarının kontrolleri, tüm su devir daim pompalarının lastik değişimi, şanzıman filtreleri ve yağlarının değişimi, makina tutyaları ile kuler tutyalarının değiştirilmesi, yakıt ve yağ filtreleri ile yağların değiştirilmesi, akü sularının kontrolü ve ölçümlerinin yapılması gerekmektedir.

    ELEKTRİK BAKIMI

    Yatlarda genellikle oksitten sebep elektrik ve elektronik servislerine gereksinim duyulur. Denizde rutubet miktarı aşırı fazla bulunmaktadır, tuzlu su bütün dinamoları, jeneratör devrelerini ve emici ve basıcı fanlar tüm donanımda zaman içerisinde sıkıntılar oluşturmaktadır, bunun önüne geçebilme şansı yoktur. Sadece yatların sürtünme olayından dolayı statik elektriklenme oluştuğundan yatlarda topraklamayı en üst seviyede yaptırmak gerekir. Yatlarda çalışan personelin en fazla dikkatli olması gereken konunun elektrik olduğunu bilinmelidir. Sert deniz koşullarından meydana gelen vibrasyonun metal kısımlarda, kabloların bağlantı yuvalarının bollaşmasından dolayı bazı zamanlar karşımıza büyük sıkıntılar çıkartacağını bilmeli ve denizin rutubetli ortamı bu tür sorunlar çıkaracağı için her yıl itinalı olarak tüm kablo bağlantılarının kontrol edilmesi daha sağlıklı olacaktır.

    YAT DÖŞEMESİ

    Yatların iç ve dış kullanım alanlarında koltuklar, güneşlikler, güneşlenme minderleri, brandalar, yelkenlerin tamiri bakımı, perdeler gibi birden fazla malzemeye ihtiyaç vardır. Denizde kullanılacak bazı malzemelerin su geçirmeyen ve güneşe mukavemeti olması gerekmektedir. Sizlerin yat döşemelerinizi kaliteli ve uygun olarak referans yatlarımıza bakarak yapmanıza yardımcı oluyoruz. bir şekilde yaptırıyoruz.

    YATLARDA SU TESİSATI

    Yatlarda su tesisatı, boruların tamir bakım onarım konuları için, teknik servis sunmaktayız. Mevki olarak bulunduğumuz yerin imkanlarını kullanarak en kısa zamanda yatlardaki su tesisatlarında, borulardaki tıkanmalar ve kronik olan kokular gibi arızaları bularak müdahale etmekteyiz. Denizle ilgilene kişiler su tesisatının bazı zamanlarda ne kadar sıkıntılı olduğu bilinmektedir.
    Bunun sebebi, yatın gövdesinde takılmış olan giderler giriş vanaları çıkış vanaları krom, pirinç, bronz döküm, malzemelerden yapılmaktadır. Bu vanaların montajında bu üç malzemeyi karıştırmak hata olur bu durumda statik elektriklenmeden dolayı belli bir zaman sonra açmaya çalışırken kırılacaktır dolayısı ile malzeme seçimi ve usta bu noktada önemini ortaya çıkarmaktadır.

    TÜRKİYE’DE MARİNALAR VE KIŞLAMA

    Avrupa ülkelerindeki marinalar ile kıyaslandığı zaman Türkiye’deki marinaların çok daha avantajlı olduğunu görülmektedir. Bunların en mühimi bakım onarım giderlerinin daha ucuz olduğu içindir, ayrıca ki bunların yanında ahşap ustalığı, kaynak ustalığı, boya ustalığı kalite standartları ve tecrübeleri ile Avrupa’daki işçiliklerden çok daha uygundur. İşte bu sebeple Avrupa’da bakımı yapılan yatların bakım maliyetleri ülkemize oranla hemen hemen iki katıdır. Marinalarımız konumları göz önüne alındığı zaman güvenli koylarda bulunuyor olması da ayrıca tercih sebebidir ve içeriye dalga yada med cezir akıntılarının girmemesi de avantajdır.

    Nem oranının uygunluğu, havaların yağışlarında ve sıcaklıkların değişmesinde ise boya veya vernik için çok yıpratıcı olmayan hatta sanayi alanlarında olmaması sebebi ile boyaların solmaması, yıpranmaması için de lazım olan temiz havaya sahip olması önemli bir detaydır. Sıcaklıkların uzun sürmesi sebebi zaman ile hava şartlarının bakım için, boya ve vernik uygulamaları için müsait olması güney sahilleri sebebi ile Türkiye’yi lider ülkelerden biri haline getirmiştir.